Forum 61, DANIEL GARCÍA ANDÚJAR
1. Informazio eta komunikazioko teknologien eraginez, globalizazioaren ondorioek eragin eraldatzaile ukaezina izan dute, pentsatzeko eta jarduteko molde zaharrak eraisten ari diren heinean. Zalantzarik gabe, ondasun sinbolikoen produkzio, transmisio eta bereganatze prozesuen birformulatze baten aurrean gaude, eta horrek subjektibotasuna eraikitzeko eta gizartea antolatzeko ereduak birplanteatzera garamatza. Haustura argi bat suma dezakegu denbora eta espazioaren esperimentazioaren eredu linealean, baita egiletza edo jabego intelektual eta industriala bezalako kontzeptuetan ere. Nortasun banako zein kolektiboen birpentsatze bat bizitzen ari gara, kultur aniztasunezko eta askotarikotasunezko testuinguru berriari jarraiki, eta hori krisialdian jartzen ari da irudikapen sistema klasikoak eta estatu- nazioari lotutako kultur birsortze eredua. Halaxe da, teknologia berrien bilakaerak gai egiten gaitu gauzak beste era batean formulatzeko, eta bitarteko berriak ekartzen dizkie prozesuari eta zenbait kultur ondasun eta zerbitzuren ekoizpen sistemei, baita informazioa banatu eta transmititzeko moduei ere. Aldaketa bat sumatu dugu lan eta ikasketa kolektibozko zenbait prozesutan, halako hierarkia meritukratiko bat sortu delako, onura kolektiboaren aldeko banakako ahaleginetan eta pertsonen arteko harremanetan oinarritua, zeinak laguntzen ari baitira gizateriaren historiako instituzioetatik kanpoko truke, berrikuntza eta sorkuntzarako espazio kolektibo handienetako bat sortzen. Aldaketa prozesu estrukturalak eta funtsezko eraldatze prozesuak ikusten ari gara, ekintza soziala eta giza esperientzia erremediorik gabe moldatzen ari direnak eta eragina izaten ari direnak -ezin bestela izan- artista banako zein taldeen lan prozesuan, gure gizartean ia-ia eremu guztietan gertatzen ari den legez. Zentzu horretan, hezkuntza ez da salbuespena.
Andujar_eus.pdf — PDF document, 91Kb